Saltar al contenido

Portal IGVS

De interese

Galego Castellano
Portal IGVS
Logo IGVS
Galego
Castellano
  • El IGVS
    Bienvenida Competencias Estructura Orgánica Legislación
    Atención al público Transparencia y gobierno abierto Actualidad
    + INFO
  • Áreas
    Ayudas Suelo residencial Edificación y calidad Vivienda
    Rehabilitación Fondos EU. Next Generation Locales comerciales y garajes
    + INFO
  • Para ti
    Ciudadanía Empresas Ayuntamientos
    + INFO
  • Servicios
    Registros Depósito de fianza Publicaciones
    + INFO
  • Observatorios
    Observatorio de la Vivienda de Galicia
    + INFO
Cerrar buscador
  • Inicio
  • El IGVS
    • El IGVS
    • Áreas
    • Para ti
    • Servicios
    • Observatorios
  • De interese
    • Bienvenida
    • Competencias
    • Estructura Orgánica
    • Legislación
    • Atención al público
    • Transparencia y gobierno abierto
    • Actualidad
volver Volver
  • El IGVS
    • Bienvenida
    • Competencias
    • Estructura Orgánica
    • Legislación
    • Atención al público
    • Transparencia y gobierno abierto
    • Actualidad
AXUDAS COVID - Suspéndense os termos e interrómpense os prazos para a tramitación dos procedementos das entidades do sector público. O cómputo dos prazos reiniciarase no momento en que perda vixencia o presente acordo

AXUDAS

COVID 19. Medidas en materia de vivenda habitual. Alugueiro

Escuchar
Thu Apr 30 16:55:00 CEST 2020
  • Compartir
PRÓRROGA DO CONTRATO DE ALUGAMENTO

Requisitos

A prórroga é aplicable a contratos de arrendamento da vivenda habitual que rematen entre o 2 de abril de 2020 e o día en que se cumpran dous meses dende a finalización do estado de alarma

Duración

Ata seis meses

Condicións

Durante esta prórroga extraordinaria seguirán aplicándose os termos e condicións establecidos para o contrato en vigor, salvo que se fixen outros termos ou condicións por acordo entre as partes.


APRAZAMENTO DO PAGO DA RENDA DE ALUGUEIRO OU REDUCCIÓN DO IMPORTE

Para a vivenda habitual pódese solicitar unha moratoria que consistirá no aprazamento temporal e extraordinario no pago de da renda ou na redución do importe da mesma.

Requisitos

O inquilino ten que cumprir os dous requisitos seguintes:

1) Que o obrigado a pagar o alugueiro, como consecuencia do Covid-19, pase a estar en situación de:

  • Desemprego
  • Expediente Temporal de Regulación de Emprego (ERTE)
  • Xornada reducida por motivo de coidados, no caso de ser empresario, ou outras circunstancias similares.

Sempre que a nova situación supoña a perda substancial de ingresos de maneira que o conxunto dos ingresos da unidade familiar, no mes anterior á solicitude da moratoria, sexan inferiores a:

 
Número de veces o IPREM
Con carácter xeral
3

 

Este límite incrementarase nos seguintes supostos:

 
Número de veces o IPREM
Incremento
Unidades familiares con fillos
3
0,10 por fillo a cargo
 
Unidades familiares monoparentais con fillos
3
0,15 por fillo a cargo
Unidades familiares con maiores de 65 anos
 
0,10 por maior de 65 anos
Unidades familiares con discapacitados nos supostos establecidos no Real Decreto
4
0,10 por fillo a cargo ou
0,15 por fillo a cargo no caso de familias monoparentais
Que o obrigado ao pago do alugueiro teña algunha discapacidade incluída nos supostos establecidos no Real Decreto
5
-

 

2) Que o prezo do alugueiro máis os gastos e subministros básicos resulten superiores ou iguais ao 35 por cento dos ingresos netos do conxunto de membros da unidade familiar.

Gastos e subministros básicos: electricidade, gas, gasóleo para calefacción, auga corrente, servizos de telecomunicación fixa e móbil, contribucións á comunidade de propietarios. Sempre correspondentes á vivenda habitual e que corresponda pagar ao arrendatario.

Solicitude

A solicitude de aprazamento do pago do alugueiro debe presentarse ao propietario da vivenda ata o 2 de maio de 2020.

Resposta á solicitude

O propietario da vivenda deberá responder á solicitude no prazo máximo de sete días.

  • Se o propietario da vivenda é unha persoa física ou xurídica propietaria de máis de dez vivendas ou unha empresa ou entidade pública de vivenda, a aplicación da moratoria é automática. No prazo de sete días o propietario terá que comunicar cal das dúas opcións seguintes escolle:
    • Redución do 50% do alugueiro.

Aplicarase durante o tempo que dure o estado de alarma decretado e, se o prazo fose insuficiente en relación coa situación de vulnerabilidade, nas mensualidades seguintes.

O tempo máximo será de catro meses.

  • Aprazamento do pago do alugueiro durante o tempo que dure o estado de alarma decretado e, se o prazo fose insuficiente en relación coa situación de vulnerabilidade, nas mensualidades seguintes.

O tempo máximo será de catro meses.

As mensualidade aprazadas pagaranse, fraccionadas, durante un período de polo menos tres años, a partir del momento en que se levante o estado de alarma ou do remate do prazo de catro meses antes citado, sempre dentro da vixencia do contrato de arrendamento e as súas prórrogas.

Non se aplicarán penalizacións nin xuros.

  • Se o propietario da vivenda non está incluído no grupo anterior, deberá comunicar ao inquilino, no prazo de sete días, as condicións de aprazamento ou de fraccionamento aprazado da débeda ou as posibles alternativas que propón en relación coas mesmas.

No caso de que o propietario non acepte ningún acordo sobre o aprazamento do pago, o inquilino poderá beneficiarse das axudas de financiamento se cumpre os requisitos.

Documentación necesaria

  • Desemprego: certificado expedido pola entidade xestora das prestacións. Debe constar a contía mensual percibida en concepto de prestacións ou subsidios por desemprego.
  • Cese de actividade dos traballadores por conta propia: certificado da Axencia Estatal da Administración Tributaria ou o órgano competente da Comunidade Autónoma sobre a base da declaración de cese de actividade realizada polo interesado.
  • Número de persoas que habitan na vivenda habitual:
    • Libro de familia ou documento acreditativo de parella de feito.
    • Certificado de empadroamento relativo ás persoas empadroadas na vivenda, con referencia ao momento da presentación dos documentos acreditativos e aos seis meses anteriores.
    • Declaración de discapacidade, de dependencia ou de incapacidade permanente para realizar una actividade laboral.
  • Titularidade dos bens: nota simple do servicio de índices do Rexistro da Propiedade de todos os membros da unidade familiar. A nota simple pode solicitarse enviando un correo electrónico, ben ao Rexistro da Propiedade onde estea inscrita a vivenda habitual do interesado ou ben, a calquera outro da mesma poboación. Máis información en www.registradores.org
  • Declaración responsable do debedor ou debedores relativa ao cumprimento dos requisitos esixidos para considerarse sen recursos económicos suficientes segundo o real decreto-lei. No caso de que o solicitante da moratoria non poida aportar algún dos documentos indicados poderá substituílo mediante unha declaración responsable que inclúa a xustificación dos motivos, relacionados coas consecuencias da crisis do COVID-19, que lle impiden tal aportación. Tras a finalización do estado de alarma e as súas prórrogas disporá do prazo de un mes para achegar os documentos que no tivera facilitado.

     

AXUDA TRANSITORIA DE FINANCIAMENTO

 Regulada pola Orden TMA/378/2020, de 30 de abril, publicada no Boletín Oficial do Estado do 1/05/2020. Tamén se pode atopar información na web do Instituto de Crédito Oficial (ICO).

Préstamo

A axuda consiste nun préstamo, concedido por unha entidade financeira, para o pago do alugueiro.

Destinatarios

Os inquilinos que se atopen en situación de vulnerabilidade sobrevida como consecuencia da expansión do COVID-19

Importe

Como máximo o importe de seis meses de alugueiro

Xuros

Non haberá xuros nin gastos de ningún tipo

Prazo

O prazo para a devolución do préstamos será ata de seis anos.

Aval

Os préstamos terán o aval do Estado.


AXUDAS AO ALUGUEIRO

O Real Decreto prevé axudas ao alugueiro para arrendatarios de vivenda habitual que, como consecuencia do COVID-19, teñan problemas transitorios para atender ao pago parcial ou total do alugueiro e encaixen nos supostos de vulnerabilidade económica e social que se determinen.

A Orde TMA/336/2020, de 9 de abril (BOE 11/4/2020), establece estas axudas, que deberán ser convocadas polas comunidades autónomas.

Destinatarios

Persoas físicas, arrendatarias de vivenda habitual, que acrediten estar en situación de vulnerabilidade económica e social sobrevida a consecuencia do COVID-19.

Importe

Ata o 100 por cento da renda, co límite que se determine.

Prazo

Ata seis meses

Convocatoria

Corresponde ás comunidades autónomas realizar a convocatoria.

Prazo de solicitude

Ata 15 días despois do mes seguinte á finalización do estado de alarma

Gastos

Os gastos son por conta da entidade prestamista.

Normativas relacionadas

ORDE do 11 de abril de 2019 pola que se establecen as bases reguladoras das subvencións do Programa do bono de alugueiro social destinado ao alugamento de vivendas para as vítimas de violencia de xénero, con financiamento do Pacto de Estado contra a violencia de xénero

AYUDAS

  • Acceso a la vivienda
  • Rehabilitación
  • Fondos europeos
  • Otras ayudas

SUELO RESIDENCIAL

  • Planes y proyectos de suelo residencial
  • Adquisición de suelo residencial
  • Venta de suelo residencial

EDIFICACIÓN

  • Calidad
  • Publicaciones técnicas

VIVIENDA

  • Planes y programas
  • Viviendas de promoción pública
  • Vivienda de protección autonómica
  • Realojos
  • Locales del IGVS

REHABILITACIÓN

  • Adquisición de inmuebles por el IGVS
  • Actuaciones propias
  • Programas
Rexistro de demandantes
Deposito de fianzas
Áreas de Rehabilitación Integral (ARI)
Ver más
Xunta de Galicia
Xacobeo 2021-2022

CC Xunta de Galicia. Información mantenida y publicada en internet por la Xunta de Galicia

  • Atención a la ciudadanía
  • Accesibilidad
  • Aviso legal
  • Mapa del portal